GRAU DE SAFORES I DE L'AGNET

La Serra de Montsant, declarada parc Natural a l'abril de 2002, es conserva en un molt bon estat. En aquesta excursió podreu transcórrer per un dels passos amb més bona perspectiva de tota la serra, el Grau de Salfores, travessar per la serra Major, a més de 1000 d'alçada i baixar pel GR pel Grau de l'Agnet, en 2.15 farem un recorregut circular.

A la vostra estança a la casa us deixarem mapes per a que pugueu fer la sortida. Cal que tingueu en compte la dificultat i la vostra prepació.

Tot seguit us oferim un seguit de fotografies.

El camí surt del poble de la Morera i va planejant per anar a buscar el single a on comença la pujada.

A mitja pujada el Single es mostra imponent, i el camí va buscant el nord per poder trobar el pas.

Una vegada superada aquesta pujada ja estem al peu del single.

A partir d'aquí, hi ha algun pas més espectacular, tot i que el camí no és ni complicat ni perillós.

Només té aquesta part que és una mica més aèria i que per seguretat té una corda per no sentir-se insegur.

Una vegada superat aquest pas arribarem al Racó de Misa, amb una vista extraordinària de la part Oriental de la serra.

Passat el racó de Misa iniciarem una pujada pel Comellar fins a arribar a la Serra Major. D'allí mateix surt un senderó que ens pot portar al Clot del Cirer o a la nostra dreta cap al Pi Cugat, pi que ha resistit el vent, calor, fret, nevades de la serra Major.

Des d'allà divisem el Pilo dels Senyalets, enclavat enmig de la Serra Major sent el segon punt més alt.

Diuen que el Piló abans tenia un creu, que no era el Toni, és clar. Aquí surten molts itineris però nosaltres continuarem per la Serra Major a buscar la Roca Falconera.

Dalt de la Roca Falconera, una vista increible sobre el Priorat.

A pocs metres tenim el Grau de l'Agnet, que és un dels que baixa més sobtats.

Aquesta és la part inicial. En 30 minuts estarem a la Morera, des d'on vam sortir.